Nákup článků: Jak na to a za kolik?

Nákup PR článků pro linkbuilding má velký význam  a zároveň může vašemu podnikání prospět i v jiných ohledech. Stačí si vybrat relevantní server, který navštěvuje vaše „cílovka“ a s trochou štěstí se investice do PR článku vrátí v podobě objednávek či dokonce dlouhodobé spolupráce s novými klienty. Ale vše pěkně popořádku – přečtěte si, jak na nákup článků a kolik vás budou stát.

Nákup článků je investicí do budoucna

Obrovskou výhodou PPC reklamy je fakt, že jakmile ji zapnete, váš web začnou navštěvovat potenciální zákazníci. Ale když kampaň pozastavíte či zcela vypnete, zastaví se i příval uživatelů. Návštěvnost neporoste, ani kdybyste se rozkrájeli. A právě v tom spočívá pozitivum placených článků: mají dlouhodobý efekt. Na nákup článků můžete pohlížet ze tří základních hledisek:
  • jako na linkbulding (budování odkazového profilu), jehož efekt se dostaví až za několik měsíců,
  • jako na brandbuilding,
  • jako na možnost, jak zvýšit prodej (články se však musí objevit na webech s relevantními čtenáři).

Kolik vás budou placené články stát?

Cena PR článku není pevně daná a obvykle jde ruku v ruce s návštěvností a různými metrikami, jako jsou DA (Domain Authority) apod. Obecně se cena za publikaci pohybuje v řádu několika set až tisíc korun. Článek na renomovaném serveru může stát podstatně více.

Kde nakupovat placené články?

PR články můžete poptat jednotlivě na webech, které vás zaujmou (nejdříve si je však musíte „vygooglit“), nebo zadat poptávku na některé ze zprostředkovatelských platforem. Dobrou volbou je například multijazyčný projekt PR Yard (https://pryard.com/cs/), kde stejně snadno nakoupíte i jiné formy placené reklamy (např. příspěvky na FB, tweety, Instagram posty apod.).

Publikováno: 08. 11. 2019

Kategorie: Finance&Business

Autor: Alena Vodňanská